Porady z excela
Kurs EXCEL stacjonarny dla szukających pracy z certyfikatem w języku angielskim
Szkolenie z obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel to obowiązkowa pozycja w CV każdego kandydata do nowej pracy. Kurs zrealizowany stacjonarnie czy też zajęcia odbyte w innym trybie? Czy uczestnik w takim samym stopniu przyswaja wiedzę siedząc na sali komputerowej z innymi uczestnikami, czy też wykonując ćwiczenia w swoim domu na swoim komputerze i na swoim Excelu?
Ostatni wpis tabeli widoczny na górze arkusza Excela
Przy pracy z długimi tabelami warto zastosować rozwiązanie w swoim arkuszu Excela, dzięki któremu będziesz cały czas widzieć na początku arkusza zawartość ostatniego wiersza zestawienia. Poznaj rozwiązanie bez użycia makra oparte na dłuższej formule wykorzystującej funkcje wyszukujące WYSZUKAJ.PIONOWO oraz WYSZUKAJ.
Porządkowanie danych w Excelu za pomocą formuł
Poprawna, kompletnie wypełniona tabela danych w Excelu to wymarzona baza do wszelkich obliczeń i analiz. Gdy w arkuszach kalkulacyjnych występują zarówno wartości liczbowe, jak i tekstowe, przeprowadzenie obliczeń oraz funkcjonowanie niektórych formuł może być bardzo problematyczne. Skorzystaj z metody, dzięki której za pomocą stosownych formuł automatycznie oddzielisz od zestawienia te wiersze, które mogą zaburzyć obliczenia.
Jak w Excelu wpisywać ułamki zwykłe
Arkusz Excel posiada dość irytującą właściwość. Po wpisaniu ułamka zwykłego, np. 1/2 zostaje zamieniony na datę 1 stycznia. Dlaczego Excel zamienia ułamek na datę? Można ominąć ten problem, stosując pewne triki. Dowiedz się, jak to zrobić.
Jak podsumować dane z wielu arkuszy
Sumowanie z wielu arkuszy w Excelu może zająć dużo czasu, jeżeli składników obliczenia jest wiele. Gdy klikanie każdej liczby z osobna staje się zadaniem zbyt pracochłonnym, warto zastosować ciekawe wieloarkuszowe odwołanie do danych. Taką operację można stosować do różnych funkcji i obliczeń, niekoniecznie tylko do podsumowań.
Dashboard Management with Excel - szkolenie dostępne w trybie otwartym
Umiejętność wygenerowania czytelnego i przejrzystego raportu będzie przydatna zarówno w pracy analityka, jak i menedżera. Dashboard (inaczej panel menedżerski) utworzony w Excelu pozwoli szybki wgląd w dane i podjęcie dobrej decyzji. Jeżeli każdorazowe projektowanie raportu i wizualizacja danych liczbowych zajmuje zbyt dużo czasu, czas aby nauczyć się samodzielnie tworzyć takie narzędzia.
Jak przyspieszyć działanie Excela
Działanie Excela można przyspieszyć i to niewielkim nakładem pracy. Wystarczy zastosować się do kilku zasad i wskazówek, a robocze arkusze będą przeliczały się szybciej i efektywność pracy znacznie wzrośnie. To, że Excela wolno działa ma czasami swoje plusy. W trakcie odświeżenia danych, czy przeliczania arkusza, które mogą trwać nawet kilka minut można np. zrobić sobie kawę lub wyskoczyć na papierosa ;-). Jeżeli jednak stawiamy na efektywność pracy, należy coś ...
Jak zbudować wykres w Excelu
Instrukcję krok po kroku, jak zbudować podstawowy wykres, np. słupkowy, kolumnowy lub liniowy znajdziesz w tym artykule. Ponadto poznasz kilka przydatnych informacji, które ułatwią Ci wizualizację wyników swoich analiz przeprowadzonych w arkuszu Excela. Krok 1. Przygotuj tabelę z danymi źródłowymi Aby zbudować w Excelu czytelny wykres liniowy lub słupkowy, największy wysiłek włóż w przygotowanie danych źródłowych. Program musi łatwo odczytać, które wartości ...
Zaokrąglanie liczb w Excelu
W raportach generowanych w arkuszu kalkulacyjnym Excel wymagane jest czasami zaokrąglenie kwot do pełnej złotówki. Zmiana formatowania komórek nic tu nie da, bowiem wartość w komórce nie ulega zmianie, a jedynie sposób jej wyświetlania. Do obliczeń będą zatem brane kwoty razem z miejscami dziesiętnymi, co może istotnie wpłynąć na końcowy wynik przeprowadzanej analizy.
Jak zbudować tabelę przestawną
Tabela przestawna w programie Excel to jedno z najlepszych i najbardziej dostępnych narzędzi raportujących. Przy podstawowych zastosowaniach nie jest wymagana od użytkownika wiedza specjalistyczna. Osoba znająca jedynie podstawy Excela, który do tej pory nie zdecydowała się na szkolenie Raportowanie w Excelu, powinna poradzić sobie ze zbudowaniem najprostszego raportu.
Jak działa w Excelu funkcja JEŻELI
W arkuszu kalkulacyjnym Excel funkcja JEŻELI pełni niezwykle istotną rolę. Pozwala na wykonywanie obliczeń lub operacji pod kątem określonego kryterium (warunku). Użytkownik nie używa przecież Excela jedynie do autosumowania czy też obliczeń wykonywanych wprost (np. za pomocą arytmetyki). Funkcja warunkowa JEŻELI jest dość prosta w obsłudze i przy podstawowych analizach nie powinna sprawiać większych problemów. Prawdziwą siłę pokazuje jednak wówczas, gdy łączymy ją w dłuższej formule z ...