Ostatni wpis tabeli widoczny na górze arkusza Excela
Przy pracy z długimi tabelami warto zastosować rozwiązanie w swoim arkuszu Excela, dzięki któremu będziesz cały czas widzieć na początku arkusza zawartość ostatniego wiersza zestawienia. Poznaj rozwiązanie bez użycia makra oparte na dłuższej formule wykorzystującej funkcje wyszukujące WYSZUKAJ.PIONOWO oraz WYSZUKAJ.
Porządkowanie danych w Excelu za pomocą formuł
Poprawna, kompletnie wypełniona tabela danych w Excelu to wymarzona baza do wszelkich obliczeń i analiz. Gdy w arkuszach kalkulacyjnych występują zarówno wartości liczbowe, jak i tekstowe, przeprowadzenie obliczeń oraz funkcjonowanie niektórych formuł może być bardzo problematyczne. Skorzystaj z metody, dzięki której za pomocą stosownych formuł automatycznie oddzielisz od zestawienia te wiersze, które mogą zaburzyć obliczenia.
Jak podsumować dane z wielu arkuszy
Sumowanie z wielu arkuszy w Excelu może zająć dużo czasu, jeżeli składników obliczenia jest wiele. Gdy klikanie każdej liczby z osobna staje się zadaniem zbyt pracochłonnym, warto zastosować ciekawe wieloarkuszowe odwołanie do danych. Taką operację można stosować do różnych funkcji i obliczeń, niekoniecznie tylko do podsumowań.
Jak działa w Excelu funkcja JEŻELI
W arkuszu kalkulacyjnym Excel funkcja JEŻELI pełni niezwykle istotną rolę. Pozwala na wykonywanie obliczeń lub operacji pod kątem określonego kryterium (warunku). Użytkownik nie używa przecież Excela jedynie do autosumowania czy też obliczeń wykonywanych wprost (np. za pomocą arytmetyki). Funkcja warunkowa JEŻELI jest dość prosta w obsłudze i przy podstawowych analizach nie powinna sprawiać większych problemów. Prawdziwą siłę pokazuje jednak wówczas, gdy łączymy ją w dłuższej formule z ...