Jak ponumerować wiersze w Excelu?
MS Excel w porównaniu do Worda nie oferuje polecenia automatycznego numerowania list danych. Mimo tego wstawianie liczb porządkowych do arkusza z całą pewnością nie stanowi dla Ciebie większego problemu. Istnieją jednak triki i sztuczki, o których być może nie wiesz, pozwalające wykonać tę czynność dużo sprawniej i szybciej.
Jak w Excelu wpisywać ułamki zwykłe
Arkusz Excel posiada dość irytującą właściwość. Po wpisaniu ułamka zwykłego, np. 1/2 zostaje zamieniony na datę 1 stycznia. Dlaczego Excel zamienia ułamek na datę? Można ominąć ten problem, stosując pewne triki. Dowiedz się, jak to zrobić.
Jak przyspieszyć działanie Excela
Działanie Excela można przyspieszyć i to niewielkim nakładem pracy. Wystarczy zastosować się do kilku zasad i wskazówek, a robocze arkusze będą przeliczały się szybciej i efektywność pracy znacznie wzrośnie. To, że Excela wolno działa ma czasami swoje plusy. W trakcie odświeżenia danych, czy przeliczania arkusza, które mogą trwać nawet kilka minut można np. zrobić sobie kawę lub wyskoczyć na papierosa ;-). Jeżeli jednak stawiamy na efektywność pracy, należy coś ...
Zaokrąglanie liczb w Excelu
W raportach generowanych w arkuszu kalkulacyjnym Excel wymagane jest czasami zaokrąglenie kwot do pełnej złotówki. Zmiana formatowania komórek nic tu nie da, bowiem wartość w komórce nie ulega zmianie, a jedynie sposób jej wyświetlania. Do obliczeń będą zatem brane kwoty razem z miejscami dziesiętnymi, co może istotnie wpłynąć na końcowy wynik przeprowadzanej analizy.
Jak zbudować tabelę przestawną
Tabela przestawna w programie Excel to jedno z najlepszych i najbardziej dostępnych narzędzi raportujących. Przy podstawowych zastosowaniach nie jest wymagana od użytkownika wiedza specjalistyczna. Osoba znająca jedynie podstawy Excela, który do tej pory nie zdecydowała się na szkolenie Raportowanie w Excelu, powinna poradzić sobie ze zbudowaniem najprostszego raportu.