Raporty w Excelu

Zaokrąglenie liczb w Excelu

W raportach generowanych w arkuszu kalkulacyjnym Excel wymagane jest czasami zaokrąglenie kwot do pełnej złotówki. Zmiana formatowania komórek nic tu nie da, bowiem wartość w komórce nie ulega zmianie, a jedynie sposób jej wyświetlania. Do obliczeń będą zatem brane kwoty razem z miejscami dziesiętnymi, co może istotnie wpłynąć na końcowy wynik przeprowadzanej analizy.

Zaokrąglenie liczb w Excelu
Artykuł opublikowany: 2016-05-12 | W kategoriach: Porady Excel | Wiecej »

Jak przyspieszyć działanie Excela

Działanie Excela można przyspieszyć i to niewielkim nakładem pracy. Wystarczy zastosować się do kilku zasad i wskazówek, a robocze arkusze będą przeliczały się szybciej i efektywność pracy znacznie wzrośnie. To, że Excela wolno działa ma czasami swoje plusy. W trakcie odświeżenia danych, czy przeliczania arkusza, które mogą trwać nawet kilka minut można np. zrobić sobie kawę lub wyskoczyć na papierosa ;-). Jeżeli jednak stawiamy na efektywność pracy, należy coś ...

Jak przyspieszyć działanie Excela
Artykuł opublikowany: 2016-04-08 | W kategoriach: Porady Excel | Wiecej »

Jak zbudować wykres w Excelu

Instrukcję krok po kroku, jak zbudować podstawowy wykres, np. słupkowy, kolumnowy lub liniowy znajdziesz w tym artykule. Ponadto poznasz kilka przydatnych informacji, które ułatwią Ci wizualizację wyników swoich analiz przeprowadzonych w arkuszu Excela.   Krok 1. Przygotuj tabelę z danymi źródłowymi Aby zbudować w Excelu czytelny wykres liniowy lub słupkowy, największy wysiłek włóż w przygotowanie danych źródłowych. Program musi łatwo odczytać, które wartości mają być ...

Jak zbudować wykres w Excelu
Artykuł opublikowany: 2016-04-08 | W kategoriach: Porady Excel | Wiecej »